Sunday, June 15, 2014

mati

mati ..
takut untuk orang yang fikir belum cukup amalannya
sebaliknya untuk orang yang sentiasa ingat dunia hanya sementara tapi akhirat itu selamanya
akan tidak sabar untuk mdekati mati
aku sendiri takut ,
takut jika dosaku tidak diampunkan
takut jika amalan ibadah ku tidak cukup
takut jika solat ku itu tidak diterima
cuma aku perlu sentiasa memperbaikinya
cuma aku perlu sentiasa ingat kepada nya
cuma aku perlu sentiasa ringan untuk berzikir
tapi kita sebagai manusia
dikeliling kita terlalu banyak syaitan yang  mempengaruhi kita
menghasut kita adakah kita sedar atau tidak
aku sentiasa terpikir bagaimana jika aku berada
didalam " liang hadad"
adakah aku tersepit ,
adakah aku dalam kegelapan
adakah aku menjerit meminta pertolangan
meminta keampunan
subahanALLAH
ampunkan dosa-dosa ku secara sengaja atau tidak
ampunkan dosa-dosa kedua ibu bapa ku
ampunkan dosa-dosa semua umat islam yang masih hidup atau sudah pergi .

No comments: