Tuesday, February 18, 2014

kitar semula

manusia yang datang dan pergi , 
aku ibaratkan  seperti kitar semula,
dengan mudah datang dan dengan mudah pergi ,
ada juga yang datang dengan susah payah dan pergi dengan semudahnya 
ibaratkan orang asing yang bersusah payah datang ke Malaysia yang konon nya ingin mencari rezeki tapi realitinya sebaliknya yang mereka lakukan dan dengan semudah itu pihak berkuasa menghantar mereka pulang.


adakah kau juga sebegitu , 
datang kepada ku hanya utk 
menjadi bahan kitar semula ku 
dan mungkin ada sebalik hikmah kenapa 
kau begitu senang pergi meninggalkan aku 

aku percaya pada takdir 
mungkin kau hanya pelakon tambahan yang hanya 
untuk memeriahkan sesebuah cerita 
mungkin hero aku akan datang tapi 
aku tidak tahu bila ia akan hadir 
tapi aku tahu setiap sesebuah cerita 
\sebelum pengakhiran cerita 
akan datang hero nya 
untuk menjadi penyelamat 
dan mungkin ia akan 
datang menjadi 
imam dalam solat ku 

amin